joi, 4 iunie 2009

MASONII NE CONDUC LUMEA??

masonii si noua ordine mondiala
Hulita, temuta sau admirata, Masoneria romana a devenit printr-o hotarire a guvernului o asociatie de utilitate publica. Aceasta inseamna ca va putea fi finantata si de la bugetul de stat, strins din banii dumneavoastra, si problemele Francmasoneriei din Romania va privesc direct. In aceasta editie vom incerca sa vedem cum Francmasoneria “discreta” si de “elita” a devenit un magnet pentru personaje dubioase cu bani. Francmasonii pretind ca fara sprijinul lor Statele Unite nu si-ar fi dobindit independenta si ca puternica America pe care o cunoastem astazi este rodul muncii lor. Dar ce rol au avut ei in istoria Romaniei si cum s-au descurcat sub comunism? Ce influenta au acum si cit de mult conteaza ca Marele Maestru Eugen Ovidiu Chirovici este omul guvernului PSD? Francmasonii spun ca au scopuri morale si filantropice, ca nu sint o religie si ca ei cred in Fiinta Suprema, in Dumnezeu, in Marele Arhitect al Universului. Dar de ce au intrat in conflict cu Biserica Catolica si de ce sint condamnati de Biserica Ortodoxa Romana? Caracterul “secret” al organizatiei, care se prezinta drept “discreta” in zilele noastre, alimenteaza teoriile conspirationiste. Dar e chiar atit de puternica Francmasoneria, atit de oculta si de influenta pe cit se spune?
De ce se bulucesc ministrii romani sa intre in Masonerie? Cine sint cei care stau in fruntea Marii Loje Nationale a Romaniei, pe mina carora ajung o parte din banii nostri? De ce aceasta organizatie este considerata de guvern ca fiind “de utilitate publica” cu toate ca, in Costitutia in vigoare, la articolul 40 (n.r. - privind “dreptul la asociere” se spune clar: “Asociatiile cu caracter secret sint interzise”? Sint intrebari care fac din “Dosarul Masoneriei” un subiect fierbinte, la ordinea zilei.
Marea Loja a ministrului Chirovici

Masoneria romana, “fiica zvapaiata” a marii Masonerii universale, este o organizatie (dupa unii oculta, dupa altii para-politica) bine ancorata in toate zonele societatii, de la administratie si servicii secrete pina la diplomatie si biserica. “Cupola” oficiala este reprezentata de Marea Loja Nationala din Romania (MLNR), condusa de fostul ziarist Eugen Ovidiu Chirovici (actual ministru in cabinetul Nastase) si “binecuvintata” de guvern cu toate drepturile care se cuvin unei asociatii “de utilitate publica”. “Cupola” este intregita de un Suprem Consiliu al Ritului Scotian Antic si Acceptat Regular, cu Costel Iancu Suveran Mare Comandor.

Loja franco-maghiarului Szakvary

In paralel cu MLNR, mai exista si Marea Loja Unita din Romania (MLUR), iregulara si nerecunoscuta. Aceasta il are in frunte pe profesorul Nicoara, din Cluj, ca Mare Maestru. De asemenea, dispune de un Suprem Consiliu, condus de Andre Szakvary (cetatean francez de origine maghiara) ca Mare Comandor.
In timp ce MLNR este recunoscuta de peste 40 de Mari Loji din lume (si in special de Marea Loja Unita din Germania), MLUR este recunoscuta doar de Supremul Consiliu din Franta. Dezbinarea din cadrul Ordinului Masonic roman face ca Masoneria noastra sa fie inca pusa “pe coji de nuca” de Marea Loja-mama, din Anglia.

Masoneria kaki

In afara de MLNR-ul lui Chirovici, mai exista, ca o “suprema diversiune”, un al doilea MLNR (Marea Loja Nationala a Romaniei). In fapt, o gruparea a “masonilor disidenti”, reuniti in jurul venerabilului Mare Maestru Nicu Filip si condusa de un maior din Ministerul de Interne, Viorel Danacu. Este supranumita Masoneria kaki, in contrast evident cu adevarata masonerie, cea albastra.
Cei mai multi adepti ai “Masoneriei kaki” sint ofiteri din armata, politie si servicii secrete, unii provenind din fosta Securitate. Aceasta grupare masonica este totusi singura care are un site oficial pe Internet. De la respectiva adresa putem afla ca MLNR este formata din 28 de Loji (regasite in tot atitea “orienturi”) in tara si 7 Loji in Capitala (Orientul Bucuresti).
Printre masonii din Romania se mai numara: Lucian Bolcas (senator PRM), Ioan Rus (ofiter activ in SIE), Florin Mihalache (DIPI/STS), Traian Dragusanu, Constantin Dinculescu, Sebastian Telbitz, Constantin Mindru Macostrai, Daniel Serghi, Mircea Tanase, Antonio Iervolino, Eugen Zubcov, Dan Enescu, Dan Grigore Adamescu (presedintele ASTRA ASIGURARI), Gheorghe Cirhoc, Ovidiu Drimba (istoric si profesor universitar), Constantin Maximilian, Ioan Pecsi, Claudio Teseo. Toti acestia reprezinta numai doua pagini (cu adrese si alte date de identificare) dintr-un opis de 123 de pagini. Apartenenta acestor nume la diverse Loji ne-a fost confirmata din mai multe surse din interiorul Masoneriei. Printre acestea se afla si un mason cu rang important, care ne-a declarat: “Am sub mine ori deasupra mea multi frati masoni sefi de spitale ori cu grade si functii importante in armata, in serviciile secrete si membri marcanti din toate partidele politice importante”.

“Arhitectii”, in toate institutiile

SANATATE. In ciuda secretomaniei care insoteste activitatea masonilor, exista informatii certe ca acestia sint puternic reprezentati si la virful sistemului sanitar. Numai in Senatul Universitatii de Medicina, se zice, ar fi 12 masoni, iar dintre sefii de spitale, majoritatea fac parte dintr-o Loja sau alta.
Printre acestia, putem sa-i enumeram pe Eugen Pascal Ciofu, Ovidiu Bajenaru, Petru Calistru, Leon Zagreanu, Eugen Bratucu (director la Caritas), Sorin Simion (director al Spitalului Colentina), Mihai Coculescu, Laurentiu Mircea Popescu (zis “don Lorenzo”, senator PSD si rector). In rindul medicilor, celebru este cazul doctorului Irinel Popescu (gradul 33). Si tot medic-mason este si doctorul Alexandru Ciocilteu.
Mason renumit (din tagma medicilor) este si Constantin Balaceanu-Stolnici (presedintele Jokey Clubului Roman). Chiar si de-a dreapta premierului Nastase avem un medic mason de rang inalt: doctorul-consilier Dan Georgescu, fost secretar de stat in “guvernul Dascalescu” si fost membru a CC al PCR.

DIPLOMATIE. In acest domeniu care presupune contacte internationale, masonii au avut intotdeauna o reprezentare puternica. Consilieri, consuli, atasati de toate felurile, secretari de stat... S-a ajuns chiar pina la nivel de ministri de externe.
Cel mai renumit mason dintre diplomatii actuali este celebrul astronaut Dumitru Prunariu, ambasadorul Romaniei la Moscova. Conform revistei “Forum masonic”, Prunariu este “Cavaler Templier, grad pe care l-a dobindit in Florida, SUA”. Primul (si pina acum singurul) roman care a zburat in spatiu “detine functia de Grand King in Marele Capitul de Masoni ai Arcului Regal din Romania”, avind “gradul 32 in Ritul Scotian” si fiind “Maestru Venerabil al Respectabilei Loji “Roza Vinturilor” din Orientul Bucuresti”.

“GRADATII”. Pentru ca, prin “constitutia Masonica”, se inchina Marelui Arhitect, masonii isi mai spun, intre ei sau in diverse mesaje secrete, “arhitectii”. Printre “arhitectii” din Ministerul Administratiei si Internelor si din Ministerul Apararii Nationale se numara:
- generalul Virgil Ardelean (Quattuor Coronati), seful Directiei de Informatii si protectie Informativa (fosta UM 0962, fosta “Doi sĂ�un sfert”);
- Colonelul Olimpian Ungherea (Quattuor Coronati), redactor la revista “Pentru Patrie”, fost consilier al PDSR si autor al celebrei carti “Clubul Cocosatilor” (o parabola despre masonii din PDSR/PSD care au condus si conduc, din umbra, Romania, carte care l-a deranjat foarte tare pe Adrian Nastase);
- generalul Gheorghe Carp (fost consilier al lui Ion Iliescu, sef de directie in MAI).
Cel mai renumit cadru militar activ si totodata mason, pare a fi generalul Mihail Popescu, seful Statului Major General si, practic, seful armatei romane.
Insusi unul dintre “arhitectii sefi” ai al Masoneriei romane, maiorul Viorel Danacu, provine de la “Interne”. Aceeasi “pepiniera” l-a dat Masoneriei pe colonelul Florentin Calapod (fost sef la UM “Doi sĂ�un sfert”), la inmormintarea caruia se zice ca au fost mai multi masoni decit cruci si gropi in cimitir.

SERVICII SECRETE. La SRI ii intilnim ca masoni pe urmatorii generali (fosti securisti): Ovidiu Soare (seful diviziei de aparare a Constitutiei), Victor Marcu, Aurel Rogojan (toti trei fosti ofiteri de securitate, cu functii-cheie in DSS, inainte de �89) si Vasile Iancu (fost sef de contrainformatii in spionajul lui Ceausescu, fost numarul doi in SRI-ul lui Timofte). Chiar si despre generalul Radu Timofte, directorul SRI, care pina mai ieri infiera masoneria, se spune ca ar fi fost recent initiat in Loja condusa de Stefan Misu (inregimentat in PUR-ul lui Dan Voiculescu, unde raspunde de Departamentul pentru Integrare Europeana).

AFACERI. In rindul oamenilor de afaceri si al bancherilor exista “batalioane” de masoni. Citiva dintre ei detin functii sau au legaturi speciale la Presedintia Romaniei sau la Guvern. Printre acestia: Ovidiu Tender, Sorin Tesu, Alexandru Bittner, care se simt ca acasa la Palatele Cotroceni si Victoria.

Petre Roman a intervenit pentru “masonizarea” lui Voican Voiculescu

“Evenimentul zilei” este in posesia unui document ultra-secret din 1990 (facsimil dreapta). Acesta, este adresat de “fratele” Petre Roman (foto), pe atunci prim-ministru, ambasadorului Romaniei la Cairo, Ion Angelescu.
“Sinteti autorizat ca imediat dupa primirea la presedintele Mohamed Hosni Mubarak, sa-l asitati la ceremonia afilierii in loja Memphis-Mitraim din Cairo pe trimisul nostru Atherasata nakej, fratele Gelu Voican, adept al ordinului nostru, cu gradul de Cavaler Kados, in Loja swedenborgiana de rit scotian, rectificat si acceptat, in care ati primit Lumina”, ii “ordona” Petre Roman subordonatului sau de la Cairo.
In acest mesaj cifrat, “Atherasata nakej” este un termen mason si se refera la Gelu Voican Voiculescu. Desi documentul a aparut o data in presa anilor Ă�90, nici Petre Roman si nici Gelu Voican-Voiculescu nu au negat apartenenta lor la Loja Memphis-Mistraim.

Hrebenciuc, Talpes, Babiuc, Halaicu...

Din Masonerie ar face parte si urmatorii:
Viorel Hrebenciuc (deputat, “eminenta cenusie” a PSD);
Ioan Talpes (vicepremier, numarul doi la Palatul Victoria, fost numarul doi la Cotroceni);
ministrii Razvan Teodorescu, Gabriel Oprea si Eugen Bejenariu.
In ce-l priveste pe Adrian Nastase, unii zic ca ar fi mason al unei Loji din Germania, altii ca ar fi doar reprezentant al Ordinului de Malta. Oricum, “botezul” lui in ale Masoneriei, daca a fost facut, nu a avut loc in Romania, ci in afara tarii.
Intr-o situatie similara se afla si cel dintii prim-ministru postdecembrist (si fost ministru de externe), Petre Roman: daca este mason (nr. - in Loja franceza Memphis-Misraim), tot “afara” a fost facut. Si tot peste hotare (se pare, in SUA) a fost uns mason si Mircea Geoana, ultimul dintre ministri de externe. Tot din sera acelorasi ministri de externe l-am identificat ca mason si pe senatorul PSD (fost PD) Adrian Severin (cel cu “lista” cu ofiteri acoperiti din politica si presa).
Dintre fostii oameni politici din prima linie, ii putem aminti pe:
Gavril Iosif Chiuzbaian (fost ministru PUNR al justitiei);
Victor Babiuc (care de-a lungul timpului a condus trei ministere diferite, Apararea, Justitia si Internele), acum “mason in adormire”;
Crin Halaicu (fost primar liberal al Capitalei);
Dintre artisti ii amintim pe: naistul Gheorghe Zamfir, actorii Tudor Gheorghe si Florian PMarele

Utilitatea publica, doar o recunoastere cu valoare morala

Miscarea masonica din Romania a intrat din nou in atentia publicului si a presei din Romania, o data cu acordarea statutului de “utilitate publica”. Hotarirea a fost luata de cabinetul Nastase, care a decis ca Marea Loja Nationala din Romania merita sa fie sponsorizata de la buget.
Decizia a stirnit nemultumirea presei si a organizatiilor nonguvernamentale, care au considerat nedrept ca MJNR sa primeasca un astfel de statut din partea guvernului, in situatia in care Chirovici, Marele Maestru, este in guvernul Adrian Nastase. Pe de alta parte, Ordinul Masonic National si Traditional al Romaniei, reprezentat astazi de Confederatia Marilor Loji din Romania de Rit Antic Scotian si Acceptat, s-a declarat impotriva acestei masuri a cabinetului Nastase, considerind ca Ordinul Masonic este o asociatie “independenta pe plan financiar si nu are drept de finantare de la bugetul statului”. Ei amintesc si de regulamentele masonice care interzic “orice discutie si interventie politica, indiferent de ce natura ar fi ea”.
Eugen Ovidiu Chirovici este Marele Maestru al Marii Loji Nationale din Romania, fost consilier al primului-ministru si presedinte al Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii.

Ce calitati trebuie sa aiba un Mare Maestru al Marii Loji Nationale?
Pentru alegerile din noiembrie 2003 s-au inscris in cursa nu mai putin de 14 candidati. Peste 70a din cei aproximativ 4.000 de membri m-au ales pe mine. Doar ei pot raspunde de ce au gasit in mine cel mai potrivita persoana pentru a-i conduce in urmatorii trei ani. La modul teoretic, un Mare Maestru trebuie, in primul rind, sa cunoasca foarte bine Masoneria, sa posede calitatile unui bun manager (in fond, Marea Loja este o asociatie), sa aiba un statut masonic si profan limpede si meritoriu.

Care sint momentele istorice importante ale Masoneriei romane?
Se stie deja ca 1848 a fost un moment masonic, dupa cum Unirea a fost realizata cu sprijinul Masoneriei. Dupa 1990, refacerea a fost anevoioasa - ca si pe alte segmente ale societatii romanesti, de altfel - si caracterizata prin evolutii oarecum contradictorii. Pe de o parte, un aport foarte important la integrarea Romaniei in Occident, pe de alta parte, schisme interne, sciziuni si acuzatii reciproce deloc caracteristice acestui Ordin. Speram ca lucrurile sa se aseze, iar rolul extern sa fie dublat de unul intern mai pregnant, mai ales in componenta filantropica si in cea de perfectionare spirituala.

Care este relatia cu Biserica?
Marea Loja Nationala din Romania nu se amesteca in chestiuni confesionale, conform statutului sau, dupa cum nu se amesteca nici in chestiuni politice. Avem in rindurile noastre frati de credinta ortodoxa, dupa cum avem catolici, reformati, mozaici sau mahomedani. Nu avem relatii speciale cu Biserica Ortodoxa Romana. Am intervenit public in sprijinul construirii Catedralei in Parcul Carol pentru ca noi credem ca aceasta natiune atit de greu incercata are nevoie sa-si cladeasca simbolurile nationale, fie ca vorbim de catedrale, muzee, scoli sau biblioteci.

Cum priviti obtinerea statutului de “utilitate publica”?
Recent, Marea Loja Nationala din Romania a fost declarata ca fiind de utilitate publica, in urma aprobarii cererii depuse la autoritatile in drept. In Franta, de pilda, doua mari loji au fost declarate ca fiind de utilitate publica. In Austria - nu exista procedura de utilitate publica -, Marea Loja a fost invitata oficial, la vremea respectiva, la lucrarile comisiei pentru schimbarea Constitutiei. Vreau sa subliniez ca nu intentionam sa avem avantaje materiale din acest statut, deci nu cerem bani sau alte foloase. A fost vorba de o recunoastere, daca vreti, cu valoare morala.

Care vi se pare cea mai mare personalitate masonica din Romania?
Personal, as opta pentru Nicolae Balcescu. Dar perfectionarea masonica se face in tacere si cu modestie. Poate ca cel mai bun mason a fost un “anonim” care nu a devenit niciodata figura publica. Poate ca cel mai bun mason a fost cel care a suferit in inchisorile bolsevice si nu a incetat sa creada in Masonerie, asumindu-si martiriul, asa cum fac martirii autentici - in tacerea, in taina in care isi consuma viata marii eroi.

Francmasonii patrioti

Francmasonii si-l revendica pe Horea, rasculatul. “Se poate spune ca primul moment semnificativ din istoria Francmasoneriei romanesti este Rascoala lui Horea, declansata in secolul al XVIII-lea. Horea a fost foarte apropiat de masonerie. Documentele inclina sa afirme ca a fost mason. Exista un discurs al lui Horea rostit cu un an inainte de declansarea rascoalei la Viena in una dintre cele mai mari si mai puternice loji vieneze, Adevarata Concordie, condusa de Ignatius von Born, originar din Tarile Romane, consilier aulic al imparatului, care era in bune relatii cu Horia”, apreciaza istoricul Horia Nestorescu-Balcesti, membru al Marii Loji Nationale Masonice din Romania. Catalin Turliuc, cercetator istoric la Institutul “A. D. Xenopol” din Iasi, recunoaste meritele masoneriei in Romania, declarind ca ei sint “promotorii ideilor moderniste”, precum improprietarirea taranilor, ideea unirii tuturor statelor romanesti sub un singur nume, egalitatea in fata legii. “Toata generatia pasoptista a fost masonica. Ii putem aminti aici pe Nicolae Balcescu, Constantin Rosetti, Mihail Kogalniceanu, Vasile Alecsandri, Alexandru Ioan Cuza, Costache Negruzzi, Ion C. Bratianu”, spune Catalin Turliuc.
Un alt moment important din istoria romanilor, revendicat de francmasoni, a fost unirea tuturor romanilor in 1918. Atunci, nationalisti infocati, precum Alexandru Vaida-Voevod, Caius Brediceanu, Voicu Nitescu, Gh. Crisan, Mihai Serban si Traian Vuia, au participat la Conferinta de pace de la Paris, prin care a fost recunoscuta international unirea Ardealului cu Romania. Despre ei s-a spus dupa aceea ca au “primit lumina” - au devenit masoni. Intr-o scrisoare adresata lui Iuliu Maniu, Al. Vaida-Voevod explica necesitatea intrarii ardelenilor in masonerie ca fiind o modalitate de a obtine sprijinul international al cercurilor masonice, deci al cercurilor politice din Franta: “Contactul si afilierea la Marea Loja a Frantei ar putea sa ne ingaduie sa paralizam preponderenta Francmasoneriei maghiare, evreiesti sau sasesti”.
In 1924, Jean Pangal, care conducea masoneria romana, a renuntat la obladuirea Marelui Orient al Frantei si a constituit un ordin suveran, Marea Loja Nationala din Romania, un fel de “autocefalie” a masoneriei. Potrivit lui Pangal, scopul MLNR era “de a consolida statul national unitar roman”. Ceilalti masoni care au continuat sa asculte de loji straine erau considerati un fel de tradatori: “Un roman care sta sub obedienta masonica straina, atunci cind in tara sa exista o masonerie nationala, se face in mod constient sau inconstient unealta strainatatii si a intereselor straine de neam”, spunea Jean Pangal, cea mai importanta personalitate masonica din perioada interbelica.Problemele “Fratiei”Cum a devenit o societate de elita un magnet pentru afaceristi verosi sau politicieni analfabeti? Recent, Eugen Ovidiu Chirovici a incercat o explicatie: “daca deschizi fereastra pentru a intra aer proaspat, pot intra si tintarii”.
Dupa incetarea represiunii, “Fratia” s-a “deschis” si au devenit masoni si indivizi care credeau ca au intrat intr-o organizatiei “etilista” (dupa cum marturisea viceprimarul de la sectorul 4). Personaje onorabile ne-au impartasit in particular “uriasa deziluzie” si “au intrat in adormire”, adica s-au retras. Regizorul Alexandru Tocilescu s-a retras si el: “Francmasoneria e infiltrata de securisti, de politruci si de fosti comunisti, dincolo de puterile mele de a suporta lucrul acesta”, marturisea el Evenimentului Zilei. Un om de cultura, Maestru francmason ne-a impartasit, sub protectia anonimatului, nelinistile sale privindu-i “tot felul de insi ingrozitori care vin si-si cumpara efectiv gradele”.
Dar a tinut sa precizeze ca “aceasta nu i se poate imputa Marelui Maestru, Chirovici”, care ar fi spus ca nu vrea ca prefecti si subprefecti sa dea buzna in masonerie. “Problema controlului politic este falsa”, ne-a spus omul de cultura. “In Atelierul meu, nu a zis nimeni absolut nimic de politica de cind m-am inscris”.
Si atunci de ce dau buzna?
“E un fel de a accede la o “paraputere”. In Romania puterea e inteleasa ca o marfa cu valabilitate de patru ani. Pentru multi, masoneria e ca o polita de asigurare si dupa ce au iesit de la putere”. i
Dar nu trebuie neglijata nici problema vanitatii, ne-a spus interlocutorul: “Industria cea mai infailibila din lume e cea a vanitatii. Uitati-l cum pe pozeaza cu toate decoratiile pe piept. Ii pare rau ca-s numai 33 de grade in masonerie, el ar vrea 333. Ginditi-va ca X sau Y intra in masonerie si i se spune Venerabil. Unii habar nu au in ce intra. Un an de zile nu au voie sa vorbeasca. Si e extraordinar sa vezi ditamai prefectul care sta cumintel in sedinta sa-i spuna altul ca nu are voie sa zica nimic”.
“Francmasoneria nu “intervine” in istoria popoarelor, ci este o componenta nascuta in istorie ca unul din cei mai firesti factori de progres si civilizatie. Este, intr-un fel, motorul istoriei in epoca moderna, deci, implicit, si a romanilor.” Horia Nestorescu-Balcesti.

Prigoana comunista

Cum a fost interzisa masoneria de comunisti?
Nu se poate vorbi de o interzicere propriu-zisa, adica prin-tr-o lege sau printr-o hotarire de guvern, ci, pur si simplu, au fost sfatuiti prin diversi oameni ai regimului, fie ca erau, fie ca nu erau masoni, sa-si inceteze de buna voie activitatea, ceea ce s-a si intimplat in iunie 1948. Sigur, nu in totalitate; au mai fost loji care au activat si dupa aceasta data, cu riscurile de rigoare. Adica au fost prinsi, au fost arestati, anchetati, judecati si condamnati. Se poate vorbi despre o asemenea activitate ilegala din punctul de vedere al autoritatilor pina in 1951, cind a avut loc ultimul si cel mai mare val de arestari in rindul masonilor, cazind victima atunci si inginerul Constantin Bellu, eroul de la Marasesti, care fusese ales Suveran Mare Comandor al Supremului Consiliu de grad 33 si ultim al Ritului Scotian Antic si Acceptat din Romania, din 1951, sigur in ilegalitate. A urmat un mare proces, cu zeci si zeci de arestati. Este, de fapt, un proces al francmasoneriei care s-a terminat in 1953 cu condamnari de la citiva ani de inchisoare pina la temnita grea, inchisoare pe viata, asa cum a fost si cazul inginerului Bellu.

De ce se temeau atit de tare comunistii de francmasonerie?
Nu este vorba numai de regimul comunist. Orice regim totalitar este, practic, incompatibil cu idealurile de democratie, de libertate. Cunoasteti foarte bine deviza marii Revolutii Franceze: “Libertate, egalitate, fraternitate”, care era un precept masonic. Deci exista clar o incompatibilitate intre francmasonerie si orice regim totalitarist, dictatorial, autoritar, asa cum au fost cele de dinaintea celui de-al doilea razboi mondial. Ma refer la regimul autoritar al regelui Carol al II-lea, la regimul militar al maresalului Antonescu sau la acea perioada foarte scurta de dictatura legionara.

Citi masoni au fost arestati in timpul regimului comunist?
Putem face un calcul estimativ, pentru ca nu avem date foarte exacte. Exceptind citeva sute de masoni, in special evrei, armeni, care au putut sa paraseasca Romania, aproximativ 1.000 de masoni de etnie romana sau de alte etnii au suferit rigorile regimului comunist. Un asemenea calcul ne conduce la circa 20a de arestati, judecati si condamnati. Regimul comunist a folosit doua moduri de internare: administrativa, unde era suficient un ordin al ministrului de interne si intrai intr-o colonie de munca - tot o forma de detentie -, fara judecata si ajungeai fara indoiala in Baragan. A doua categorie ii cuprindea pe cei care erau de fapt arestati. Ii aresta, ii ancheta si, dupa citiva ani, ii punea in libertate fara a fi condamnati. Mai era o categorie, a celor care erau judecati si condamnati. Dat fiind ca in regimul comunist nu s-a emis nici o lege care sa interzica francmasoneria ca organizatie, nu puteau fi condamnati, cel putin teoretic, pentru francmasonerie, deci inventau fel de fel de motive. Unul dintre ele, cel mai des folosit, era crima de inalta tradare, dar si activitate contra clasei muncitoare.
Sint dosare penale pline de interogatorii, de documente legate efectiv de francmasoni, care ii privesc in special pe liderii Marii Loji Nationale din Romania, si dosare in care nu exista nici un detaliu legat de francmasonerie. Erau acuzati de spionaj sau de orice altceva, dar, in ultimele file din dosarul de ancheta penala, fara nici o referire in rechizitorii sau in interogatorii, existau juramintele masonice, cererea de intrare in masonerie si alte citeva documente legate de activitatea masonica. Pentru ca judecatorul sa aiba in vedere atunci cind da sentinta ca, de fapt, el nu este anchetat pentru incercarea de trecere frauduloasa a frontierei, detinere de valuta, ci pentru francmasonerie, prin acele documente pe care le anexa dosarului penal.

Au existat informatori ai regimului comunist dintre francmasoni?
Este foarte greu de spus. Nu exista padure fara uscaturi. Au existat doua categorii de masoni, cei care s-au opus categoric regimului comunist si cei care au colaborat cu regimul comunist. Fie ca au crezut in el, fie din oportunism. Mari masoni care au colaborat cu regimul pot fi Mihail Sadoveanu, Victor Eftimiu, chiar Mihail Ralea, nume sonore in cultura romaneasca.
Ei au crezut ca masoneria nu mai are nici un viitor in regimul comunist si atunci s-au detasat organizatoric de francmasonerie, adica, asa cum spunem noi in limbaj masonic, “au intrat in adormire”.
Aproximativ 1.000 de masoni de etnie romana sau de alte etnii au suferit rigorile regimului comunist

Ion Basgan, unul dintre liderii Francmasoneriei, acuzat ca a fost informator al Securitatii

Sebastian Calota si Ion Basgan, ambii ingineri la Intreprinderea de Transport Auto, au fost ani de zile colegi de serviciu. Cind si-a cerut dosarul de la CNSAS, Sebastian Calota a descoperit cu oroare ca fostul coleg il turnase la Securitate. Desi inca de acum trei ani a cerut CNSAS sa-i precizeze daca Ion Basgan a fost informator al Securitatii daca a facut sau nu politie politica, Sebastian Calota inca mai asteapta un raspuns. Acum Ion Basgan este unul dintre sefii Masoneriei Romane, mare om de afaceri si liberal de frunte. Sa fie acesta motivul pentru care nu se face lumina in acest caz?
Andreea Pora

De la inginerul Ion Basgan la “sursa Teodorescu Ion”

Totul a pornit de la niste fotografii facute in Germania, in care inginerul Sebastian Calota a fost surprins tinindu-se cu miinile de cap. Scena se petrecea in 1973 pe aeroportul din Koln, iar fotografia a fost facuta de “transfugul Dragotescu”. Iar cind te tii cu miinile de cap inainte de a te sui in avionul care trebuie sa te duca in tara, evident, nu poti exclama decit “ah, iar trebuie sa ma intorc in raiul comunist”. Asa a fost informata Securitatea, pentru ca pozele, impreuna cu o turnatorie, aici au ajuns. Pe masa unui ofiter care a dat dispozitie sa se deschida un dosar de urmarire informativa. Care, cum altfel, a fost botezat “Calatorul”.
Securitatea a trecut la treaba si in jurul lui Sebastian Calota a inceput cu migala sa se teasa reteaua informativa. S-a trecut la racolarea ing. Basgan Ion, expert tehnic in cadrul Intreprinderii de Transport Auto Bucuresti. Iata ce se spune in Raportul din 3.08.1974, intocmit de mr. Pop Octavian: “La data de 25 iulie 1974, am contactat pe ing. Basgan Ion, luat in studiu in vederea recrutarii ca informator. Aducind vorba despre ing. Calota Sebastian, director tehnic la ITA Bucuresti, acesta mi-a spus ca a aflat de la ing. Costache, seful Autobazei nr. 3 Calatori, faptul ca in luna iulie 1973, cind ambii erau plecati in RFG, ing. Calota Sebastian a parasit hotelul unde erau cazati si a plecat singur in oras. Ing. Costache banuieste ca ing. Calota ar fi mers in vizita la transfugul Dragotescu, de profesie medic...”. Informatii interesante, dar insuficiente. Asa ca are loc o alta intilnire, mentionata intr-un “Raport privind discutiile purtate cu ing. B.I. la intilnirea din data de 8.08.1974”, care a avut loc “la domiciliul candidatului”. Desi Securitatea era interesata de tot ce misca in respectiva intreprindere si cerea date si despre altii, candidatul este tras de limba in principal despre Calota, caruia intre timp i se retrasese dreptul a mai pleca in strainatate si se punea chiar problema de a fi inlaturat din functie.
“Cerindu-i-se amanunte in legatura cu modul de viata al ing. Calota Ion, la relatiile dintre acesta si sotie, candidatul a spus ca nu a fost decit o singura data la ing. Calota in casa, anul trecut, dar are impresia ca acestuia ii e oarecum teama de sotie”, dupa care urmeaza o serie de amanunte despre cei doi, pe care din decenta le trecem sub tacere. Urmatoarea intilnire cu candidatul este fixata pe 15 august. Ea are loc la data stabilita, dar acum candidatul are numele conspirativ “Teodorescu Ion”, discutia axindu-se pe chestiuni legate de serviciu. Asa cum reiese din urmatorul raport, din 31 august, “informatorul Teodorescu Ion” a primit instructiuni despre ce trebuie sa discute cu Calota, mai exact daca s-a intilnit cu Dragotescu, care intre timp venise in vizita in tara. “Ing. Calota i-a spus ca este necajit ca i s-a facut din nou reclamatie ca s-a intilnit cu Dragotescu. Intrebindu-l cum s-au petrecut lucrurile, sus-numitul i-a spus informatorului ca dr. Dragotescu a fost de doua ori cu masina la reparat la SIRA...”.
Intr-un ultim raport datat ianuarie 1975, informatorul este intrebat daca a rezolvat sarcinile date anterior in legatura cu Calota. Le-a rezolvat si nu prea, pentru ca inginerul fusese ocupat cu reorganizarea intreprinderii si cu o cercetare inceputa de procuratura. Cel putin asa sustine “Teodorescu Ion”: “Calota Sebastian a fost invitat la Procuratura Generala si cercetat sub invinuirea de a fi intentionat sa ramina si el in strainatate ori pentru omisiune de denunt”. Ceva mai precauta in cazul lui Calota, care era membru de partid si detinea o functie de conducere la ITA, Securitatea verifica spusele lui “Teodorescu Ion” si constata ca erau o dezinformare crasa.
Ion Basgan este fiul inventatorului cu acelasi nume. Face parte din Marea Loja Masonica Nationala, condusa de Eugen Ovidiu Chirovici, fiind membru in Marele Consiliu. A fost unul dintre contracandidatii lui Chirovici pentru functia de Mare Maestru, beneficiind de cea mai mare sustinere financiara. In legislatura 1992-1996 a fost deputat din partea PNL Campeanu, iar dupa fuziunea dintre acest partid si PNL a devenit membru in Biroul Executiv Central. Basgan afirma ca a fost verificat de CNSAS la alegerile din 2000 si a fost gasit curat. Intrebind insa la CNSAS, am aflat cu surprindere ca lucrurile nu stau deloc asa, iar Basgan nu a fost verificat din simplul motiv ca PNL- Campeanu nu a trimis in timp util listele de candidati. Prosper om de afaceri, Ion Basgan este actionar majoritar la firma Double T Turism Transport din Bucuresti, la care detine 45a din actiuni. Este masonul din Marea Loja Nationala cu cea mai mare avere.

Sebastian Calota: “Nu vreau decit sa stiu de ce mi-a distrus viata”

In 2001, Sebastian Calota a fost chemat la CNSAS sa-si vada dosarul intocmit de fosta Securitate. Cind a deschis dosarul de obiectiv “Calatorul”, s-a albit la fata. “Tinara care statea cu mine in sala de lectura a crezut ca mi s-a facut rau. Nu puteam sa spun decit “apa, apa”. Ma uitam si nu-mi venea sa cred. Basgan asta a turnat toate minciunile de pe lume despre mine”. Calota nu are nici cea mai mica indoiala ca ing. Basgan Ion, luat in studiu pentru recrutare in iulie 1974, este unul si acelasi cu informatorul “Teodorescu Ion”. Mai ales ca unele din lucrurile relatate in rapoartele ofiterului de securitate nu le putea cunoaste decit Basgan, pe care l-a apucat cam in acea perioada o dragoste subita fata de Calota. “Ma trezeam cu el la mine in birou, uneori asteptindu-ma acolo toata ziua. Cind am primit invitatia din partea firmei Almex de a merge in Suedia, pentru a vedea niste aparate de taxare, el a fost singurul care a vazu-t-o, fiind la mine in birou. Nimeni altcineva nu a stiut de ea pentru ca eu, cunoscind incurcaturile pe care le aveam cu Securitatea, am rupt imediat invitatia”. Sebastian Calota afirma ca delatiunile lui Basgan i-au ruinat viata. Luat la ochi de Securitate, in 1984 i se insceneaza un dosar penal.
“Intr-o dimineata au venit la mine niste ofiteri de la Militia Economica si m-au ridicat. Timp de trei zile, in ancheta nu eram intrebat decit ce am vorbit cu Dragotescu in Germania, de unde il cunosc si daca voiam si eu sa fug din tara. Dupa care, vazind ca nu am ce sa spun, mi-au facut dosar penal pentru “luare de mita pe baza de martori denuntatori”. Adica au fost adusi cinci martori, toti sefi de compartiment din Autobaza de Calatori, care au fost pusi sa scrie ca mi-au dat mita produse alimentare, carne, oua, vin. Nu a existat nici o alta proba in afara acestor declaratii. Nu au fost confruntari si nici vreun flagrant”. Calota a fost condamnat la sase ani de inchisoare, din care a facut trei. “Intre timp, sotia m-a parasit, securistii spunindu-i despre mine tot felul minciuni, ca sint incurcat cu altele, ca am un copil din flori. Viata mi-a fost distrusa”.
Dupa ce si-a vazut dosarul de urmarire, Calota nu a avut decit un singur gind: sa afle de la Basgan de ce l-a turnat. “Nu voiam decit sa-l intreb, bai nenorocitule, de ce mi-ai stricat viata?”. A avut doua intilniri cu Basgan, in care acesta nu numai ca nu a recunoscut nimic, dar l-a acuzat ca “umbla cu facaturi”.


Cine il acopera pe Ion Basgan?

De trei ani, Calota asteapta un raspuns clar de la CNSAS

Pentru ca avea certitudinea asupra identitatii informatorului, Calota a cerut CNSAS deconspirarea acestuia. Prima oara, pe 12 iunie 2001. Asteptarea a durat peste un an, iar in raspunsul primit de la CNSAS se precizeaza ca nu s-a putut ajunge la nici o concluzie din cauza faptului ca datele sint incomplete, “iar arhiva nu este in posesia noastra”. Asta inseamna, de fapt, ca SRI nu trimisese eventualul dosar de retea al informatorului “Teodorescu Ion”. Mai trece un an. Ajuns la exasperare, in decembrie 2003, Calota face o noua cerere prin care solicita CNSAS sa verifice daca Basgan a facut sau nu politie politica.
Colegiul l-a audiat pe Basgan in data de 12 februarie 2004. Nu
s-a ajuns la vreo concluzie. Nici nu ar fi avut cum, pentru ca SRI nu a trimis CNSAS nici un fel de documente suplimentare. Adica in continuare nu a furnizat dosarul de retea al infomatorului cu nume de cod “Teodorescu Ion”. Care, asa cum arata documentele din dosarul Calota, trebuie sa existe pe undeva, prin sertarele si arhivele SRI. Dar ce motiv ar avea SRI sa faca lumina in acest caz? Basgan nu-i fitecine, este unul dintre cei mai bogati oameni de afaceri, este in conducerea PNL. Se afla in fruntea Masoneriei romane, care mai nou a devenit atit de draga puterii pesediste, Marea Loja Nationala fiind declarata obiectiv de interes public. Deci si Basgan. Iar raspunsul asteptat de Calota intra, probabil, la categoriile secrete de stat si interes national. Exista alta explicatie? Daca da, ing. Calota arde de nerabdare s-o auda.

Ion Basgan: “ Nu stiu nimic, totul e o facatura”

Basgan sustine ca asupra lui au existat trei tentative de racolare, in 1961, 1970 si 1986, toate refuzate. “Cea din 1986 a fost mai groasa, au simulat o ancheta penala de trafic de influenta si m-au dus la Politia Capitalei, la etajul doi, unde
m-au tinut de dimineata pina seara legat de calorifer, mi-au spus sa vorbesc acasa, sa-mi aduca hainele, ca ma aresteaza. Imi cereau sa devin informatorul lor, acesta era singurul lor mobil. Am refuzat categoric”. Basgan insista asupra celei de-a treia tentative de racolare pentru a demonstra ca cea din 1974 nu exista. Mai exact, spune Basgan, daca ar fi fost deja racolat ca informator in 1974, cum par sa ateste documentele din dosarul lui Calota, ce rost ar mai fi avut racolarea din 1986? Logic nu ar mai fi avut, desi practica Securitatii sfida de multe ori logica. Cu conditia ca racolarea din 1986 chiar sa fi avut loc. Cum nu stim, iar de verificat numai SRI poate sti unde, nu ramine decit cuvintul lui Basgan. Citind documentele, Basgan spune ca habar n-are despre cele relatate acolo. “Bazaconii, maiorul Pop nu a fost niciodata la mine acasa, totul e ireal, nu stiu nimic despre deplasarea lui Costachescu in RFG, nu-mi spunea el mie treburile astea, ca ala a facut, a dres”. Pe de o parte, nu stie nimic, iar pe de alta, Basgan neaga insasi autenticitatea documentelor din dosarul lui Calota, desi acestea provin din arhiva CNSAS. “Niste facaturi, ce, parca eu nu pot sa fac niste chestii din astea, sa arunc in gura cuiva tot felul de... doar stiti ca asta era metoda”. In plus, “facaturile” nu au nici o legatura cu persoana lui. Deci rapoartele ofiterilor sint mincinoase cap-coada. Indoielile sau chiar intrebarile sint interzise, iar cind ele totusi apar, Basgan devine nervos.

Biserica si Francmasoneria, razboiul nevazut

Din 1738, de cind Clement al XII-lea a publicat constitutia “In Eminenti”, toti episcopii Romei au condamnat Francmasoneria.
Bisericile crestine afirma ca Dumnezeu e unic si nu i se poate subordona Marelui Arhitect al Universului.
Fiecare isi disputa caracterul universal si de aici conflictul. Biserica este “catolica”, adica “universala”. Masoneria depaseste granitele nationale si concureaza universalitatea Bisericii Romei. Masonii cred in marele Arhitect al Universului. Dar este Marele Arhitect si Dumnezeul crestinilor? Disputa dureaza de peste doua secole si nu se profileaza nici un armistitiu.
In Evul Mediu, constructorii priceputi se perindau din loc in loc, acolo unde era nevoie de ei pentru ridicarea catedralelor gotice. Nu erau simpli zidari, ci specialisti in ale geometriei, arhitecturii, proprietatilor materialelor de constructie etc. Si, mai ales, stapineau un secret profesional: cum se taie si cum se plaseaza piatra ce sustine bolta catedralelor, asa-numita cheie de bolta, fara de care edificiul se prabuseste. Cind ajungeau intr-un loc nou, acesti constructori se prezentau breslei locale inainte de a-si incepe lucrul. Aveau asupra lor certificate care sa ateste ca erau constructori calificati si aveau libertatea de a lucra oriunde, nefiind legati de breasla locala. Termenul de francmason exprima tocmai acest lucru, conditia de zidar liber. Francmasonii si-au format si ei breasla lor, care se reprezenta cu anumite simboluri - echerul si compasul, sortul - si avea, ca si alte meserii, secrete profesionale. Francmasoneria ca organizatie a inceput cu infiintarea Marii Loji a Angliei in 1717. Se pare ca la inceput nu era decit o organizatie sociala, care a evoluat treptat in formele care exista astazi. In Statele Unite a fost introdusa pe la 1730 si apoi in Franta, Germania, Italia etc.

Condamnarile Vaticanului

Inca de la inceput, Biserica Catolica, a vazut in Francmasonerie un pericol, considerind organizatia incompatibila cu doctrina crestina. Prima luare de pozitie a fost formulata de Papa Clement al XII-lea in constitutia “In Eminenti”, publicata in 1738. Aceasta este confirmata si reinnoita de Papa Benedict al XIV-lea. Pius al VII-lea isi urmeaza predecesorii si publica constitutia “Ecclesiam a Jesu Christo” in1821, fiind urmat de Leon al XII-lea in 1825. Aceeasi pozitie o adopta si urmatorii Suverani Pontifi: Pius al VIII-lea si Grigore al XVI-lea. Dupa asasinarea primului-ministru italian Pellegrino Rossi, proclamarea si infringerea Republicii Romane si revenirea Papei la Roma (1850), Pius al IX-lea incepe asa-numita politica de intransigenta (“Non possumus”) fata de puterea seculara si ajunge sa fie considerat cel mai important adversar al Masoneriei. Papa Leon al XII-lea, in 1884, analizeaza amanuntit punctele de vedere ale Bisericii si ale Francmasoneriei. Papa arata ca naturalismul adoptat de francmasoni se bazeaza pe convingerea ca natura este desavirsita si suficienta siesi, ca si cum nu ar fi atinsa de pacat. Astfel, ar fi de ajuns sa urmarim natura, fara sa fie nevoie de lupta pentru a infringe pornirile pasionale sau violente. Episcopul Romei reproseaza Francmasoneriei ca doreste manipularea oamenilor prin subminarea familiei, educatiei tinerilor, orinduirii sociale existente, chiar a notiunii de autoritate, si de asemenea ca, promovind egalitarismul socialist si comunist, des-considera deosebirile dintre oameni. In 1906, Pius al X-lea condamna Francmasoneria si avertizeaza asupra legaturii ei cu comunismul.

Opriti de la Impartasanie

Din cauza unor formulari ambigue de dupa Conciliul Vatican II, unii au crezut ca Biserica Catolica si-a indulcit pozitia fata de francmasoni. Pentru a risipi nelamuririle, in 1983, Cardinalul Razinger a publicat o Declaratie despre Asociatiile Masonice, in care arata ca “sentinta negativa a Bisericii privitoare la asociatiile masonice ramine neschimbata de vreme ce principiile sale au fost mereu considerate ireconciliabile cu doctrina Bisericii, drept care ramine interzis a deveni membru in acestea. Credinciosii care adera la asociatiile masonice sint in pacat grav si nu pot primi Sfinta Impartasanie”. O mare parte dintre dispute s-a axat pe analizarea riturilor francmasonilor, pe secretismul organizatiei, pe influenta sa in politica, in presa. Si Biserica, si Francmasoneria s-au schimbat, insa trecerea timpului nu pare a fi modificat raporturile dintre ele. Chiar daca Francmasoneria nu practica rituri ofensatoare pentru crestini sau nu ascunde conspiratii mondiale, Biserica nu o accepta nici astazi deoarece crestinismul este esentialmente o religie revelata (Dumnezeu s-a aratat omului) si supranaturala. Dincolo de orice satisfactie sau implinire naturala, crestinul tinde la o vesnicie de unire cu Dumnezeu insusi, si dincolo de orice posibilitati naturale, aceasta unire e inceputa de pe acum in Sfintele Taine ale Bisericii.
In Prima Porunca e afirmata unicitatea lui Dumnezeu. El cere nu doar respect, ci chiar inchinare. Dumnezeu nu accepta sa isi imparta locul cu nimeni. Biserica respinge ideea ca Dumnezeu ar putea fi folosit de o organizatie sau privit ca un zeu printre altii, oarecum echivalent cu Budha ori Manitu, plasat cumva “sub umbrela” Marelui Arhitect.

“Proiectul Francmasoneriei a esuat”

Interviu cu Cornelius Moldovan, absolvent al Facultatii de filozofie al Universitatii “Jean Moulain” de la Lyon

Ce relatie are Francmasoneria cu adevarul?
Pentru francmasoni, totul inseamna stiinta, cunoastere. Ei considera ca au adevarul. Crestinul nu are adevarul, nu il poseda. Adevarul i s-a revelat de catre Dumnezeu.

Ce imi permite sa spun ca Dumnezeu este Adevarul?
Faptul ca o spune El. Ca nu o spun eu. Dumnezeu e un adevar care se sustine singur.

Crestinii sint interesati de adevar, francmasonii de cunoastere. De ce nu se inteleg?
Problema este ca nu totul este stiinta si ratiune. Daca pot cunoaste totul, daca Dumnezeu e o idee (cum spunea Descartes), atunci Dumnezeu e un fel de anexa a Francmasoneriei, importanta fiind cunoasterea. Daca eu pot sa cunosc tot si totul e ideea mea, Marele Arhitect nici nu exista, l-am inventat eu. Proiectul Francmasoneriei a esuat: oamenii se nasc si mor ca inainte, nimic nu ii scoate din conditia lor, nu ii face fericiti. Astfel ca Francmasoneria functioneaza ca o gnoza: nu accepta discutia, stie raspunsul dinainte. OK, proclamam progresul, emanciparea etc. Ei, si? Pentru ce?

Asadar, cunoasterea nu satisface aspiratiile omului?
Cunoasterea implineste, dar nu implineste totul in om. La Francmasonerie, cunoasterea e un absolut. Ea nu salveaza. Este o ideologie pentru ca explica totul pornind de la o singura parte. Am de-a face cu o ideologie care are un anumit tip de functionare.

Pe linga preocuparea pentru cunoastere, francmasonii sint atasati si de simboluri, ritualuri. Ce valoare au acestea?
Tot ce este ritual se leaga de corp. E ceva care nu are sens decit ca simbol, care te trimite dincolo de el, de stricta manifestare a sa. Pe crestin, semnul Crucii, icoanele, ingenuncherea il trimit dincolo. Pentru un francmason, ritul e propria lui manifestare pentru ca el crede in natura si astfel se opreste la gest. Acest rit este profan, si nu sacru. Este inventat de oameni, ca obiceiul de a bea cafeaua de dimineata. Crestinul e suflet si corp. Intr-un rit sacru, totul are semnificatie sacra, luata din Revelatie. Ritul profan e inventat. Cunoasterea nu e sacra, ci profana prin definitie.

Biserica Ortodoxa condamna Masoneria

Spre deosebire de Biserica Catolica, Biserica Ortodoxa nu a combatut atit de vehement Francmasoneria, desi a condamnat-o in termeni severi. Astfel, in 1937, Biserica Ortodoxa Romana a dat prima si singura hotarire de condamnare a Masoneriei. Referatul “Studiu asupra Francmasoneriei” a fost intocmit de Mitropolitul Nicolae al Ardealului, ca urmare a cererii facute de Sfintul Sinod inca din 1934. Sfintul Sinod, in sedinta din 11 martie 1937, si-a insusit concluziile din referat si a hotarit ca “Biserica osindeste Francmasoneria ca doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta”.

Iata citeva fragmente din concluziile studiului Mitropolitului Nicolae al Ardealului, aflate si astazi in vigoare.

“Francmasoneria este o organizatie mondiala secreta, in care evreii au un insemnat rol, avind un rit cvasi-religios, luptind impotriva conceptiei religios-morale a crestinismului, impotriva principiului monarhic si national, pentru a realiza o republica internationala laica. Ea este un ferment de stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osindeste Francmasoneria ca doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta si in special pentru urmatoarele motive:
1. Francmasoneria invata pe adeptii ei sa renunte la orice credinta si adevar revelat de Dumnezeu, indemnindu-i sa admita numai ceea ce descopera ratiunea lor. Ea propaga astfel necredinta si lupta impotriva crestinismului ale carui invataturi sint revelate de Dumnezeu. (...)

2. Francmasoneria propaga o conceptie despre lume panteist-naturalista, reprobind ideea unui Dumnezeu personal, deosebit de lume, si ideea omului ca persoana deosebita, destinat nemuririi.

3. Din rationalismul si naturalismul sau, Francmasoneria deduce in mod consecvent o morala pur laica, un invatamint laic. (...)

4. In lojile Francmasoneriei se aduna la un loc evreii si crestinii, si Francmasoneria sustine ca numai cei ce se aduna in lojile ei cunosc adevarul si se inalta deasupra celorlalti oameni. (...)

5. Francmasoneria practica un cult asemanator celui al misterelor precrestine. (...) Prin acest cult, Francmasoneria vrea sa se substituie oricarei alte religii, deci si crestinismului.

6. Francmasoneria este un element de continua si subversiva subminare a ordinii sociale prin aceea ca isi face din functionarii Statului, din ofiteri, unelte subordonate altei autoritati pamintesti decit aceleia care reprezinta ordinea stabilita vizibil. (...) Impotriva juramintului crestinesc pe care acei functionari l-au prestat Statului, ei dau un juramint paginesc.

7. Francmasoneria lupta impotriva legii naturale, voite de Dumnezeu, conform careia omenirea e compusa din natiuni. Biserica Ortodoxa care a cultivat totdeauna specificul spiritual al natiunilor si le-a ajutat sa-si dobindeasca libertatea si sa-si mentina fiinta primejduita de asupritori nu admite aceasta lupta pentru exterminarea varietatii spirituale din sinul omenirii”.
Mirovaia_Scorb

Atentie,acesti francmasoni,ne conduc vietile intr-un mod pe care noi nici nu il banuim.Suntem manipulati prin presa,televiziune mai pe scurt toata mass-media.Insasi faptul ca bem Cola sau Pepsi ,sau blugii care toate lumea-i poarta,semnifica faptul ca suntem tratati ca niste fiinte inferioare de cei ce apartin clasei superioare,un fel de nomenclaturisti.De fapt asta se si urmarereste:impartirea omenirii in doua clase sociale,sclavi .... si cei ce sunt serviti de acesti sclavi ,high-class.

Niciun comentariu: