sâmbătă, 27 iunie 2009

Toate panzele sus!


Se implinesc 30 de ani de la difuzarea serialului “Toate panzele sus!”. Un film exceptional care a marcat copilaria a trei generatii, si care va continua sa impresioneze inca mult timp de acum inainte.

O adaptare cinematografica a romanului lui Radu Tudoran de aproa¬pe 600 de minute, peste zece ore de suspans. Si un total de douasprezece episoade ale aventurilor pe mare la bordul� navei „Speranta”.

Zilele trecute mi-a fost dat sa urmaresc un talk-show cum demult nu am mai avut parte, o emisiunea exceptionala. In cinstea sarbatoririi celor 30 de ani, o parte din "echipaj" s-a hotarat sa acosteze in platoul lui Tuca.

Somnambula, la ora 1 noaptea, mi-am „proptit” pleoapele in „bete” – exact ca in desenele animate si nu m-am putut desparti de ecran. O emisiune geniala si un moderator inspirat de a chema in platou asemenea maestrii ai cinematografiei.

Pe langa placerea de a-i revedea pe Ion Besoiu, Ion Dichiseanu, Ilarion Ciobanu si Sebastian Papaiani, reuniti. Am gustat cu mare bucurie povestirile savuroase din timpul filmarilor si amintirile unei experiente ce i-a unit pe viata.

Insa ceea ce m-a determinat cu adevarat sa nu inchid televizorul, au fost mesajele primite in direct. Sute de oameni au tinut sa aduca aminte faptul ca ''Toate panzele sus'' a fost mai mult decat un banal serial pentru copii. Este filmul care ne-a insotit pe noi toti de-a lungul copilariei. O aventura pe care, cei care au urmarit-o, nu au putut nici astazi sa o uite.

Raspunsul pentru succesul acestui „fenomen”, cum l-au numit cei din platou, a fost dat de Sebastian Papaiani: ''Toate panzele sus'' nu este numai o poveste. Ci o lectie de viata, prin intermediul careia ajungi sa apreciezi adevaratele valori: prietenia, onoarea si dragostea.

M-am dus la culcare cu o usoara melancolie. Si cu pofta de a revedea un film pe care credeam ca-l poti gusta doar la varsta copilariei. M-am inselat.

Niciun comentariu: