sâmbătă, 16 mai 2009

Liviu Matei arhitect peisagist total garden


Interviu cu Liviu Matei arhitectul peisagist si administratorul firmei sc. total garden. srl

reporter: De unde stiti atat de multe despre gradini si arta?


L.M : Am terminat in Bucuresti Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Arhitectura Peisagera si in paralel Facultatea de Teologie Ortodoxa din Bucuresti specializarea Pictura Bisericeasca.

Reporter : Am inteles, dar totusi... de unde... lucrurile acestea nu se invata neaparat in facultate, ma refer la lucrurile practice?

L.M.: Imediat dupa facultate, in 2005, am plecat in Japonia sa studiez aikido, o forma de arta martiala. In stransa legatura cu baza filosofica a acestui stil, se afla si gradinaritul (maestrul fiind un foarte bun gradinar). Dealtfel dupa 4 luni eu am renuntat la toate antrenamentele si m-am axat numai pe gradina.

Reporter : Ce inseamna total garden ce e nou.. ? frime specializate in domeniu sunt destul de multe... ce aduci tu ca si arhitect peisagist nou pe piata? de ce trebuie sa se faca o gradina cu tine.. cu firma ta?

L.M. : In Bucuresti, “total garden” este foarte nou, insa conceptul, despre ce inseamna o gradina, cu care eu vin este foarte vechi. De aceea vreau sa incerc sa implementez o alta viziune asupra a ceea ce inseamna gradina. Asa cum inca 2 ani de acum inainte, romanul va tinde catre parchetul inchis la culoare, asta vis-a-vis de designul interior, asa si la gradini, trebuie avut grija de ce “curent” se asaza.

Reporter : SI totusi, ce poate fi nou intr-o gradina, alteceva decat gazon flori copaci, te-ai gandit si la alte teme de constructie la alte categori... la... ALTCEVA?

L.M. : exista cateva proiecte, insa este putin cam devreme pentru romania.. mai trebuie educata putin mentalitatea.. multi vad in gradin un loc de stat la masa cu o bere cu un gratar si eventual o fantana arteziana cat mai mare - as vrea sa vorbesc despre gradina terapeuta, gradina in peninteciar, pentru copiii cu probleme (acestea de fapt sunt niste gradini active, care cer actiune din partea omului si responsabilitate), iar ceva mai uman, gradina feminina, gradina masculina si gradina unisex.
Reporter : din cine este compusa echipa cu care lcrati ca bauiesc ca nu lucrati singur?
L.M.: Am o echipa bine inchegata...fiecare stie ce are de facut si sunt oameni in care am incredere deplina.eu ma ocup de tot ceea ce inseamna concept idee si proiectare, il am ca director de vanzari pe fratele meu, sotia fratelui meu este inginer silvic, am o echipa care se ocupa de sisteme de irigatii, drenaje si lumini, si o alta echipa de muncitori universali(nu imi place sa le spun necalificati)
Reporter : Va multumesc !
L.M. : Placerea a fost de partea mea, la revedere

Telefon: 0730196260/

E-mail: office@totalgarden.ro
http://www.totalgarden.ro

Niciun comentariu: